Covid-19  en COPD

Covid-19

Als je Covid-19 hebt gehad, de ziekte veroorzaakt door het coronavirus, ervaar je mogelijk klachten als gevolg daarvan. Je merkt dat je kortademig bent. Jouw conditie is achteruitgegaan of eenvoudige activiteiten zijn zwaar geworden.  Of je nu milde klachten hebt of complexe problemen, je kan bij ons terecht voor opbouw van jouw herstel.

De kennis over de ziekte neemt iedere dag toe. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet, volgen de bijscholingen omtrent Covid-19 Fysiotherapie Revalidatie en zijn steeds op de hoogte van de nieuwste inzichten. We werken altijd samen met de huisarts. Indien nodig werken we samen met een diëtist en ergotherapeut. De richtlijnen van het RIVM met betrekking tot afstand en persoonlijke bescherming worden door ons gevolgd. De begeleiding kan zowel bij jouw aan huis als in de praktijk plaatsvinden. Voor revalidatie na Covid-19 bent je bij ons aan het juiste adres.

COPD

COPD staat voor Chronic Obstructive Pulmonairy Disease. Het is een verzamelnaam voor longaandoeningen waarbij de longen minder goed doorgankelijk zijn. Denk daarbij aan emfyseem of chronische bronchitis. De belangrijkste klachten zijn benauwdheid, slijmvorming en kortademigheid.

Door deze klachten gaan mensen minder bewegen. Terwijl is aangetoond dat bewegen helpt om minder klachten te ervaren. Hoe dan? Onze ervaren COPD fysiotherapeuten (Liesbeth en Bjorn) helpen je graag bij het maken van een persoonlijk revalidatieprogramma. Het persoonlijke trainingsschema levert je spierkracht en inspanningsvermogen op. Je leert technieken om slijm goed op te hoesten. Je kunt makkelijker bewegen en ervaart minder beperkingen door je longziekte. De training wordt individueel gegeven voor optimale begeleding.

AANMELDEN

Vul hiernaast je gegevens in en wij nemen z.s.m. contact met je op en doen dit in ieder geval binnen 24 uur.

Jouw gegevens