Aandoeningen

Peesklachten

Wist je dat je pezen de overgang vormen tussen je spieren en je botten? Wanneer je je spieren overbelast, kunnen je pezen gaan irriteren en ontsteken, dit levert peesklachten op. Helaas komen peesontstekingen regelmatig voor en kunnen een langere periode aanhouden. Vaak gaan ze spontaan over maar dit kan som ook erg lang duren. Om het herstel te bespoedigen is de juiste kennis en begeleiding nodig. Gelukkig kun je hiervoor bij FysioFitActief uitstekend terecht! Wij hebben namelijk uiterst effectieve, innovatieve en wetenschappelijk bewezen behandelmethoden voor peesklachten(en die vindt je helaas nog niet in iedere praktijk) Niet voor niets komen mensen met peesklachten uit een ruime omgeving(+40km) van Heelsum naar ons toe.

De meest voorkomende peesklachten
Peesklachten, ook wel peesontstekingen genoemd, kunnen in verschillende delen in het lichaam voorkomen. Hieronder vindt u de meest voorkomende lichaamsdelen terug waar peesklachten kunnen ontstaan:
- Achillespees
- Schouder
- Hiel (hierspoor)
- Knie
- Elleboog

Stadia van peesklachten

Je peesklacht doorloopt ongeveer 6 verschillende stadia. Zit je in een van onderstaande stadia? Dan is het raadzaam om direct een van onze  fysiotherapeuten te raadplegen.
- Pijn, stijfheid en vermoeidheid die optreedt na een periode van beweging
- Korte pijn wanneer je een beweging start
- Pijn die regelmatig weer terug komt
- Pijn die ook aanwezig blijft wanneer je aan het bewegen bent
- Pijn is in dit stadium zodanig aanwezig dat bewegen helemaal niet meer mogelijk is
- Pijn is continu aanwezig, ook wanneer je je spieren niet aan het belasten bent.

Hoe kunnen je peesklachten ontstaan
Overbelasting is een van de meest voorkomende oorzaken van uw peesklachten. Dit kan zowel een langdurige overbelasting (repeterend werk) zijn als een acute overbelasting (val of schop op de pees).
Overige oorzaken waardoor uw peesklachten kunnen ontstaan zijn:
- Ouderdom
- Onderbelasting; bijvoorbeeld wanneer u in het gips zit
- Onderliggende aandoeningen zoals reuma of diabetes
- Verkalking rond/in de pees

Deze behandelmogelijkheden kunnen je goed helpen bij je klacht:

- Shockwave

- High Power Laser Therapy

- Medical taping

Middels echografie kunnen we in kaart brengen wat de oorzaak is van je pijnklachten.

AANMELDEN

Vul hiernaast je gegevens in en wij nemen z.s.m. contact met je op en doen dit in ieder geval binnen 24 uur.

Jouw gegevens

Versturen